Hoe komen deeltijdstudenten aan het stuur als het gaat om hun professional skills? Ingrediënten in onze vernieuwde aanpak: intervisie, begeleiding op maat, portfoliotoetsing. Hoe ga je om met het spanningsveld bij deeltijdstudenten: ze zijn al professional, hebben weinig contacttijd, en toch wil je ze voorbereiden op zelfstandig afstuderen en toetsen op hun professionele vaardigheden.
In een rondetafelsetting bespreken course coördinatoren van de propedeuse met elkaar inhoudelijke issues over de voortgang van studenten in de propedeusefase.
Nadere informatie volgt nog.
Project georiënteerd onderwijs, waarom in vier periodes georganiseerd, welke didactiek past ons, hoe houden wij ons scherp kortom een Kijkje in de Keuken van ESD.
Deze minor is een heel mooi voorbeeld van een project waarbij 30 studenten van CMD en HBO-ICT en anderen interdiciplinair aan de slag gaan. En is ook buiten de HAN populair.
Bij HBO- ICT opleiding ligt het aantal studenten met een autisme spectrum stoornis (ASS) aanmerkelijk hoger dan bij andere opleidingen binnen de HAN. Uiteraard willen we ook deze studenten zo goed en eerlijk mogelijk begeleiden. Daartoe werken we samen met het lectoraat “Volwaardig Leven met Autisme ”. Michel Koolwaaij is naast HBO-ICT-Docent ook werkzaam bij dit lectoraat. Enerzijds gaat hij in op deze samenwerking en op de extra begeleiding en ondersteuning die wij bieden aan studenten met ASS. Anderzijds is hij erg benieuwd naar initiatieven op andere hogescholen.
Het afsluitend project van het profiel Software Development voegt een dimensie toe aan het normale projectwerk. In plaats van groepjes van maximaal 6 studenten vormt hier een hele klas, ca. 20 studenten, sámen de projectgroep. Zij moeten zichzelf organiseren, uiteraard goed voorbereid door speciale Professional Skills lessen gericht op het opzetten van zo’n grotere organisatie.
Vanuit het profiel Software development werken studenten voor externe opdrachtgevers in een Scrum-context. Welke tooling gebruik je hiervoor en hoe maak je welke afspraken met de opdrachtgever?
Hoe de profielen Software Development en Webdevelopment samen Software Engineering worden. Welke argumenten zijn hier aan te pas gekomen? Welk doel wordt beoogd? Neem de inzichten ter harte en ga met ons in gesprek om samen de juiste inzichten te verzamelen.
Hoe is het nieuwe CSI Arnhem tot stand gekomen? Leer over de ins en outs van de vernieuwing van ISM.
De expertisegroep DidactICA verzamelt, deelt kennis en ervaring over algemene didactiek én vakdidactiek voor o.a. HBO-ICT. Wat is de werkwijze en wat heeft dit het onderwijs gebracht. We nodigen je uit een kijkje te nemen in ons recente plan om modules vakdidactiek voor HBO-ICT-docenten te gaan ontwikkelen als verdieping op de basis didactische bekwaamheid (BDB). Denk hierbij aan “Hoe leer je studenten in het HBO op een didactisch verantwoorde wijze goed …..”-modules:
- Requirements verzamelen, ontwerpen, programmeren, onderzoeken of projectmatig werken.
- Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen die modules?
- Is er ook buiten de HAN behoefte aan een dergelijk aanbod?
- Hoe kunnen we samenwerken?